Waarom je weerstand verhogen?

Het verhogen van je weerstand is erg belangrijk. Een hoge weerstand zorgt er namelijk voor dat een hoop ziektes worden bestreden.  Je weerstand wordt ook wel gezien als een spiegel van je gehele lichaam. Een hoge weerstand betekend niet alleen dat je niet snel ziek wordt, maar ook dat je weer sneller beter wordt. Je kunt je weerstand op eenvoudige manieren verhogen. De twee belangrijkste manieren om je weerstand te verhogen zijn, letten op je voeding en het trainen van je lichaam.

Voeding

Je kunt je immuunsysteem enorm verbeteren met de juiste voeding. Door regelmatig de juiste voeding te eten verbeter je de conditie van je lichaam. Wil je afvallen of meer op je voeding letten? Bekijk dan onze andere pagina’s

Groene thee
Zo kan het drinken van groene thee je weerstand verhogen. De meeste mensen die groene thee drinken doen dit om af te vallen en niet zozeer om hun weerstand te verhogen. Een win-win situatie. Groene thee bevat veel antioxidanten wat ervoor zorgt dat je weerstand wordt verhoogt. Ook kunnen dezelfde oxidanten de kans op verschillende soorten kanker verlagen.

Chilipeper
Je zou het misschien niet gelijk denken, maar chilipepers beschermen je lichaam doordat het je stofwisseling verbeterd. Een chilipeper bevat ook vitamine A, wat goed is voor je zichtsvermogen.

Bosbessen
Wil je, je weerstand verhogen? Dan doe je er goed aan om regelmatig bosbessen te eten. Bosbessen kun je zien als een soort gezonde snack. Bosbessen zit boordevol antioxidanten die je weerstand verhogen en de kans op kanker verlagen. Met bosbessen kun je verantwoord sneller afvallen.

Shiitake
Shiitake zijn paddestoelen die je kan serveren met een rijstgerecht. Ook shiitake is erg gezond en bevat antioxidanten die de kans op kanker enorm kan verlagen.

Kaneel
Kaneel zorgt er voor dat je bloed niet gaat klonteren, ook dit komt mede door de antioxidanten. Kaneel breekt ook kwaadaardige bacteriën af. Regelmatig kaneel eten zorgt voor een betere gezondheid.

Lichaam trainen

Je kunt je lichamelijke conditie en gezondheid ook verbeteren door je lichaam regelmatig te trainen. Het trainen van je lichaam zorgt voor een betere weerstand. Probeer elke dag genoeg te bewegen. Niet alleen je lichaam profiteert daarvan, ook je geestelijke gezondheid verbeter je door genoeg te bewegen.

Je hoeft niet eens perse naar een sportschool te gaan om genoeg beweging te krijgen. Door regelmatig te wandelen zorg je ervoor dat je, je gezondheid op peil houdt. Wil je toch gaan fitnessen? Lees dan onze tips.